Aysham

ایتالیا واقع در جنوب اروپا است، جمهوری ایتالیا، از جمله جزایر بزرگ از سیسیل (سیکیلیا) و ساردنی (ساردینا)است،ایتالیا زمینی به مساحت 301،230 کیلومتر مربع (116306 مایل مربع)را پوشش می دهد. در مقایسه، منطقه قرار گرفته توسط ایتالیا کمی بزرگتر از ایالت آریزونا است. سرزمین اصلی ایتالیا بوت شکل و گسترش به دریای مدیترانه به طول 1185 کیلومتر (736 مایل) و SE-NW عرض 381 کیلومتر (237 مایل) NE-SWدارا میباشد. ایتالیا در شمال توسط سوئیس و اتریش مرز دارا میباشد، در شمال شرقی توسط اسلوونی، در شرق با دریای آدریاتیک و دریاها ایونی، درغرب توسط تایرنین و لیگوریان دریاها، و در شمال غربی با فرانسه مرز دارا میباشد، بایک خط ساحلی 7600 کیلومتر (4712 مایل)نیز ایتالیا دارا میباشد.

پایتخت ایتالیا رم است ودر مرکز غرب ایتالیا واقع شده است.

نقشه ی ایتالیا

آب و هوا ایتالیا

با توجه به ارتفاع متفاوت ایتالیا از سطح دریا اب و هوا ایتالیا متفاوت است.به طور کلی اما میانگین دمای ایتالیا بین 11 تا 19 درجه متغیر است.سردترین ماه در ماه دسامبر و کمترین آن در ماه ژانویه است.

زمستان های شدید در مناطق مرتفع Apennine و Alpine رایج است.در سیسیل، در حدود 18 درجه سانتی گراد (64 درجه فارنهایت) دما و در زمینهای پست ساحلی، در حدود 14 درجه سانتی گراد (57 ° F)است.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

گیاهان و جانوران ایتالیا

گیاهان و جانوران

گیاهان و حیوانات با منطقه و ارتفاع متفاوت میباشند. کوه فلور بالا 1980 متر (6500 فوت) ارتفاع دارد. کوه های آلپ در ایتالیا 2290 متر (7500 فوت) ارتفاع دارد که در منطقه Apennines واقع شده است.

بالاترین کمربند جنگلی شامل مخروطیان؛ راش، بلوط، شاه بلوط است و گیاهان دیگر در دامنه کوه پایین شامل صنوبر و بید هستند. در شبه جزیره و در جزایر بزرگتر، پوشش گیاهی مدیترانه ای غالب: همیشه سبز، بلوط دریا، چوب پنبه، درخت عرعر، خاردار، برگ بو، گل تلفونی، و نخل کوتوله یافت میشود.

اگر چه پستانداران بزرگ در ایتالیا کمیاب هستند اما انواع: بز کوهی، گوزن های کوچک در رشته کوه های آلپ پیدا میشوند،خرس، بز کوهی و سمور ساکن منطقه Apennines هستند کلاغ و چلچله پرندگان مشخصه ایتالیا می باشند.

در سال 2002، حداقل 90 گونه از پستانداران، 250 گونه از پرندگان، و بیش از 5900 گونه از گیاهان در سراسر کشور ایتالیاوجود داشته اند.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

جمعیت ایتالیا

جمعیت ایتالیا توسط سازمان ملل متحد (UN) 58،742،000 اعلام شده است که آن را در شماره 23 در جمعیت در میان 193 کشور جهان قرار داده است. حدود 19 درصد از جمعیت بالای 65 سال سن و 14 درصد از جمعیت زیر 15 سال سن هستند. 94 مرد برای هر 100 نفر زن در ایتالیا وجود دارد. به گزارش سازمان ملل، نرخ سالانه جمعیت تغییر برای سال 2005-10درصد انتظار می رفته است که این نرخ حال به 0درصد رسیده است جمعیت پیش بینی شده برای سال 2025 ،57،630،000 بوده است. تراکم جمعیت 195 نفر در هر کیلومتر مربع (505 در هر مایل مربع)است. دره پو یکی از مناطق پرجمعیت ترین کشور ایتالیا بود.

پایتخت ایتالیا، رم ، جمعیت 2،665،000 در آن سال بود. دیگر شهر پر جمعیت ایتالیا شامل میلان، 4،007،000،ناپل، 2،905،000. تورین (تورینو)، 1،182،000. جنوا، 803000؛ فلورانس، 778000؛ پالرمو، 721164؛ و بولونیا، 369،955 هستند.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

گروه های قومی ایتالیا

ایتالیا خانه اقوام مختلفی بوده است: لومبارد و پارس در شمال؛ یونانیان، عربها، و اسپانیایی در سیسیل و جنوب؛ لاتینها در داخل و اطراف رم؛ و اتروسک و دیگران در مرکز ایتالیا ساکن شده اند.برای قرن ها، با این حال، ایتالیا درجه بالایی از همگونی قومی برخوردار بوده است. گروه ارشد اقلیت مردم آلمانی زبان در منطقه آلتو Adige (تیرول جنوبی) بوده اندو اسلاوها از منطقه Trieste بوده اند.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

زبان ایتالیا

ایتالیایی، زبان رسمی ایتالیا است، توسط اکثر قریب به اتفاق مردم ایتالیا سخن گفته است. در حالی که هر منطقه دارای گویش خود است. اهل توسکانی، گویش توسکانی که گویش استاندارد برای ایتالیایی است سخن میگویند.

فرانسه در بخشهایی از Piedmonte و در واله دائوستا، که در آن زبان رسمی دوم ایتالیا است حرف زده میشود. اسلوونی در منطقه تریست-گوریزیا سخن گفته میشود. آلمانی به طور گسترده ای در استان بولزانو، یا تیرول جنوبی (بخشی از منطقه ترنتینو التو آدیجه)صحبت میشود.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

دین ایتالیا

مذهب کاتولیک رومی، تأیید شده به عنوان مذهب رسمی تحت معاهده لاتران در سال 1929 مذهب رسمی ایتالیا انتخاب شده است، تخمین زده 87 درصد از متولد شهروندان ایتالیایی ادعا میکنند که اعضای ایمان کاتولیک روم هستند؛ با این حال، تنها 20 درصد شرکت کنندگان درمراسم مذهبی فعال هستند.

با وجود مهاجران در ایتالیا،اسلام دین دومین است ، با حدود یک میلیون پیروان برای این دین الهی.

حدود 100،000 نفر ساینتولوژیست هستند، 60،000 بودایی ها، 30،000 والدوسیان (یک فرقه کالونی) هستند، 30،000 یهودی هستند، و 20،000 مورمون هستند. ارتدوکس و پروتستان جوامع کوچک در ایتالیا هستند. همچنین آیین هندو و بهائیت نیز در ایتالیا وجود دارند.

دین ایتالیا

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

تاریخ ایتالیا

ایتالیایی ها تاریخ پرباری دارند.آنها مانند ایران و یونان و مصریان تاریخ گران بهایی دارند.

میراث ایتالیایی، بر اساس روم سابقه-با یک سنت گران بار و قدیمی

گسترده بیش از 2500 سال است که قدیمی ترین تاریخ در اروپا به همراه و در کنار یونان است.

Ligurians ،Sabines، و اومبریانها در میان قوم های قدیمی و تاریخی ایتالیا هستند، اما در قرن 9 قبل از میلاد آنها تا حد زیادی در مرکز ایتالیا توسط Etruscans آواره شدند، Etruscans مردم دریا نوردی، احتمالا از آسیای صغیر بوده اند.

650 سال قبل از میلاد، ایتالیا به مناطق قومی تقسیم شده بود: اومبریانها در شمال، Ligurians در شمال غربی، لاتین ها و اتروسک در مناطق مرکزی، و یونانیان و فنیقی ها در جنوب و سیسیل بوده اند. تمدن اتروسک، دریانوردانی بزرگ، تجاری، و فرهنگ هنری بوده اند که ایتالیا در قرن هفتم به اوج خود رسانده بودند.

350 قبل از میلاد، پس از یک سری از جنگ ها که اتروسک با هر دو یونانیان و لاتینها داشته اند،انها رم به عنوان پایتخت خود به دست آوردن.

آنها272 سا قبل از میلاد به طور رسمی بر شبه جزیره ایتالیا حکم فرمایی کردن.این دوره از وحدت عمومی در ایتالیا که منجر بهفتح در دریای مدیترانه را به دنبال شد،

با شروع جنگ علیه کارتاژ (264-241 قبل از میلاد) که در این دوره از قرن مبارزه طولانی علیه کارتاژبوده است،رومیان فتح سیسیل، ساردنی، و جزیره کورس به ارمغان اورده اند. در نهایت، در 146 قبل از میلاد، در پایان جنگ کارتاژی سوم، کارتاژ به طور کامل نابود و ساکنان آن به بردگی گرفته شدن، رم،به قدرت مسلط در دریای مدیترانه تبدیل شد. از آغاز به کار خود، رم یک جمهوری خواه و خواهان استقلال از دولت بود، اما چهار جنگ داخلی معروف جمهوری باعث نابودی این استقلال شد که عبارت از:سولا علیه ماریوس و پسرش (88-82 پیش از میلاد)، ژولیوس سزار در برابر پومپه (49-45 پیش از میلاد)، بروتوس و کاسیوس را بر ضد علامت گذاری به عنوان آنتونی و اوکتاویان (43 قبل از میلاد)، اکتاویان و مارک آنتونی در برابر. اکتاویان، پایان ویکتور (31 قبل از میلاد)

بعد از این جنگ ها عنوان آگوستوس ( "متعالی") توسط مجلس سنا ابدا شد و در نتیجه اولین امپراتور روم شد. تحت حکومت امپراتوری اول روم یک منطقه توسعه یافته از از اقیانوس اطلس تا راین، به جزایر بریتانیا، به شبه جزیره ایبری و قطعات بزرگ از شمال آفریقا و شرق میانه به عنوان دور به دست اورد.

پس از دو قرن حکومت موفق، در قرن 3، رم توسط اختلافات داخلی در خطر بود،همچنین تهدید توسط مهاجمان آلمانی و آسیایی این حکومت قرتمند را در قرن 3 میلاذی رو به خاموشی برد.

پس از سقوط امپراتوری روم و سازماندهی مجدد از شبه جزیره ایتالیا، از 6 به قرن 13th، ایتالیا دچار انواع مهاجمان و حاکمان شده بود؛لومبارد در قرن 6، فرانکها در قرن 8، عربها در 9 و آلمانی در 10. امپراطوران آلمان (از امپراتوری مقدس روم)، کشیش، و افزایش شهر کشورهای قدرت از قرن 10 رقابت تا 14بر سر ایتالیا با هم جنگ میکردند. در قرن 14 و با افزایش جنگ های خونین و خصمانه ایتالیا تقسیم و بخش بندی شد؛ در جنوب، پادشاهی ناپل، تحت نورمن و Angevin حکومت میکردند؛ در منطقه مرکزی، ایالات پاپی؛ و در شمال،از ترکیب کشورهای بزرگ و کوچیک بوده است.کشورهای بزرگ و کوچکی مانند: ونیز، میلان، فلورانس و بولونیا بوده اند.

تاریخ ایتالیا

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

درآمد و بودجه ایتالیا

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) گزارش می دهد که در سال 2005 تولید ناخالص داخلی ایتالیا (GDP) در 1.6 تریلیون $ تخمین زده شد. سازمان سیا تولید ناخالص داخلی به عنوان ارزش پایان همه کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور در سال داده شده و محاسبه بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) میداند. به جای ارزش به عنوان بر اساس نرخ ارز محاسبه شده بر اساس دلار فعلی تعریف میکند. تولید ناخالص داخلی سرانه 28.300 $ برا ایتالیا تخمین زده شده است. متوسط نرخ تورم در سال 2005 1.9٪ بوده است. نرخ تولید برای کشاورزی 2.1٪ از تولید ناخالص داخلی تخمین زده بودهاند، صنعت 28.8٪آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) گزارش می دهد که در سال 2005 تولید ناخالص داخلی ایتالیا (GDP) در 1.6 تریلیون $ تخمین زده شد. سازمان سیا تولید ناخالص داخلی به عنوان ارزش پایان همه کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور در سال داده شده و محاسبه بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) به جای ارزش به عنوان بر اساس نرخ ارز محاسبه شده بر اساس دلار فعلی تعریف . تولید ناخالص داخلی سرانه 28.300 $ تخمینی در بود. نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی در 0٪ برآورد شد. متوسط نرخ تورم در سال 2005 1.9٪ بود. آن را برای کشاورزی که تخمین زده 2.1٪ از تولید ناخالص داخلی، صنعت 28.8٪، و خدمات 69.1٪ خود اختصاص دادند.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

جاذبه گردشگری ایتالیا

ایتالیا دارای جاذبه گردشگری فوق العاده زیادی است اما در بی آنها در میان رم و فلورانس،گنجینه هنری و معماری ایتالیا هستند. هزاران نفر از کلیساهای تاریخی و گالری در این دو شهر بازدید میکنند.دیگر جاذبه های مهم ایتالیا کانال ها و قصر های ونیز؛ خرابه های شهر پمپی باستان؛ کفن تورین(مشهور به پارچه دفن عیسی) و ظرافتهای از پخت و پز در شمال ایتالیا است،یکی دیگر از جاذبه های مهم ایتالیا سواحل زیبا و جذاب ایتالیا است. ایتالیایی ها عاشق ورزش و طیف های انها و راه انداختن جاذبه توریستی برای ورزش هستند، از جمله فوتبال (فوتبال)، بولینگ، تنیس، دو و میدانی، و شنا. که در اسکی آلپاین یکی از مهم ترین ورزش های جذب کننده توریست برای ایتالیا هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا هزینه های روزانه برای ماندن در رم 490 $ در فلورانس، 437 $. در میلان، 442 $. و در ونیز، 341 $تخمین زده است.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

شهر های دارای جاذیه توریستی ایتالیا

ایتالیا بخاطر اب و هوای مدیترانه ای و سواحل زیبا میتوان گفت که کل کشورش دارای جاذبه توریستی است اما با وجود چهار شهر زیبا،میلان،رم،فلورانس و ونیز ما به معرفی این چهار شهر میپردازیم.

جاذبه توریستی ایتالیا

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

رم

رم یکی از قدیمترین شهر های ایتالیا و اروپا هست.این شهر قدمت 2700 ساله دارد.این شهر از 2700 سال پیش تاکنون همواره دارای سکنه بوده و حال جمعیت بالای 3 میلیون نفر را تجربه میکند.وسعت رم 1502 کیلو متر مربع است و در جنوب ایتالیا واقع شده است.عرض جغرافیایی رم با ایالت نیویورک آمریکا است.شهر واتیکان یا بهتر کشور واتیکان در رم واقع شده است.واتیکان واقع در رم جایگاه پاپ بزرگ مذهب کاتولیک است.

جاذبه توریستی ایتالیا

جاذبه توریستی ایتالیا

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

فرودگاه های رم

رم با دو فرودگاه بین المللی به مهمانان خود سرویس میدهد. لئوناردو داوینچی، معمولا به عنوان فیومیچینو شناخته شده است، و دارای بیشترین پروازهای برنامه ریزی شده است و در حدود 29 کیلومتری (18 مایلی) جنوب غربی شهر رم واقع است. Ciampino دیگر فرودگاه شهر رم است که در حدود 14 کیلومتر (نه مایل) جنوب شرقی رم است و برای پرواز چارتر استفاده می شود. حامل هواپیمایی ملی ایتالیا میباشد که 89.3 درصد متعلق به دولت است.

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

خرید در رم

رم یک مرکز عالی برای دوستداران مد و خرید است.فروشگاه های مرکزی ia dei Condotti و Via Frattina در رم و در منطقه Via del Corso to Piazza di Spagna واقع شده است.ویترین مغازه این خیابان ها پر از طلا و جواهر، کفش، لباس و پوشاک طراحان لباس ایتالیایی است. این فروشگاه ها همه جوره قیمت و نوع لباس دارا میباشند.

(Ludovisi) منطقه ای است با کافه معروف، رستوران منحصربفرد و مغازه ها منحصر به فرد که بعد از خرید پذیرا شما میباشند. Radiating یکی از معروفترین خیابان های لوکس دنیا میباشد که شما میتوانید وسایل لوکس در آنجا پیدا کنید

خرید عتیقه را می توان از طریق مغازه های معروف Margutta، از Ripetta، Coronari، Babuino داشته باشید. در سراسر رودخانه Tiber از طریق نوشابه دی Rienzo و از طریق اوتاویانو لذت ببرید، و هر دو راه با مغازه ها عتیقه فروشی رو دررو بشوید.

مراکز خرید رم

تور اروپا، تور ایتالیا، تورفرانسه، توراسپانیا، سفر به جزایر قناری تخصص ماست.

پارک ها و مراکز تفریحی رم

این مطلب در حال برگزاری است..