Aysham

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور می‌باشد. مرکز حکومت و وزارت‌خانه‌های مالزی در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) واقع شده است. مالزی عضو سازمان ملل متحدمی‌باشد.نام "مالزی " زمانی که فدارسیون مالیا ؛ سنگاپور، ساباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از چهارده ایالت را تشکیل دادند انتخاب شد. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید. اگرچه از لحاظ سیاسی این ناحیه تحت اشغال مالایی ها قرار گرفته، اما جمعیت جدید مالزی با وجود اقلیتهای چینی و هندی یکدست نیست. تنها تنش عمده مشاهده شده در مالزی، از زمان استقلال آن تا کنون، شورشهای نژادی ۱۳می در آستانه مبارزه انتخاباتی و بر اساس موضوعات نژادی در مالزی بوده است. با این وجود، مالزی به عنوان الگویی از هماهنگی نژادی به حساب می‌آید.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

تور مالزی

موقعیت مالزی

مالزی در یک نگاه:

حكومت مالزی: مشروطه سلطنتی فدرال

مساحت مالزی : 329،750 کیلومتر مربع

جمعیت مالزی : حدود 28 میلیون نفر

پایتخت مالزی : کوالالا مپور

شهرهای مهم مالزی : کوالالا مپور ، ایپوره , جوهور باهارو , ملاکا , پتالینگ جایا , تاوای و کلانگ

زبان مالزی: مالایی

دین مالزی : مسلمان 53 % بودایی 21 % مسیحی 10 % هندو 6 % ساير 10 درصد

✅ فرزندان خانواده های مالایایی به شدت موظف هستند تا به طور سنتی نگاهی احترام آمیز به والدینشان داشته باشند و کاملا از آنها اطاعت کنند.

✅ نماز و دعای روز جمعه برای مالایایی ها بسیار مهم است. همچنین جمعه فرصت بسیار مناسبی است که مردم بتوانند همسایگان و نزدیکان خود را ملاقات کنند.

✅ پوشش سنتی مالایایی ها به طور کامل پیرو سنت و قوانین اسلام است. لباس رسمی مردان مالایایی، باجو ملایو (Baju Melayu) نام دارد که یک لباس بلند و گشاد با آستین های بلند است که روی شلوارهای آنها را می پوشاند. یک کلاه سفید معروف به کوپیاه (Kopiah) نیز وجود دارد، که مردان در زمانی که برای عبادت به مسجد می‌روند، آن را می پوشند. علاوه بر این یک کلاه مخملی نیز وجود دارد که سونکوک (Songkok) نامیده می شود و به همراه لباس رسمی و کفش چرمی مورد استفاده قرار می گیرد.

✅ زنان نیز به گونه ای دیگر لباس باجو ملایو (Baju Melayu) را می پوشند، لباسی بلند و گشاد که روی دامن بلند زنان قرار گرفته و آن را می پوشاند که معمولا از پارچه های طراحی شده، پارچه های ابریشمی و یا پارچه هایی از جنس سانکیت (sungkit) تهیه می شوند. این زنان از شالی نیز استفاده می کنند که پوشش سرشان است و سلندنگ (Selendang) نامیده می شود.

✅ یک زن مالایایی که تازه زایمان کرده و بچه دار شده است، نباید برای چهل روز از خانه خارج شود. پس از این چهل روز، مراسمی به نام برچوکور (Berchukor) برگزار می شود که در این مراسم موی سر نوزاد تراشیده می شود.

✅ خانه های مالایایی سنتی در روستاها از چوب (الوار) و برگ های درخت نخل ساخته می‌شوند که در واقع نوع ساختار این خانه ها برای محافظت کردن افراد ساکن آن از سیل، حیوانات وحشی و خزندگان است.

✅ وقتی برای خانه ای مهمان می‌آید، میزبان با گفتن سلام علیکم که به معنی درود بر شما است، به او خوش آمد می گوید.

✅ برگزاری جشن عید فطر، پس از یک ماه روزه داری در ماه رمضان یکی دیگر از سنت های این مردم است. روزه داری از اولین لحظه ای که ماه در آسمان در اولین روز ماه رمضان دیده می شود تا آخرین روز آن ادامه دارد. در این مدت مسلمانان از طلوع خورشید تا غروب آن روزه دار هستند.

✅ مالایایی ها همیشه از دست راست خود برای غذا خوردن استفاده می کنند حتی زمانی که قاشق و چنگال به کار می برند. در واقع همه کارهای خوب را با دست راست خود انجام می دهند. برای نمونه آنها برای گرفتن کتاب مقدس قرآن، از دست راست استفاده می کنند.

✅ مراسم ازدواج مالایایی ها یک امر بزرگ محسوب می شود که مهم ترین بخش آن برسندینگ (Bersanding) نامیده می شود. برسندینگ جایی است که زوج رو به روی یکدیگر بر مبل که پلامین (Pelamin) گفته می شود، می نشینند. این یک علامت از تایید و برکت است. عزیزان و مهمانان این زوج بر روی آنها آب معطر و برنج زرد می پاشند. مهمانان یک یا دسته ای تخم مرغ تزئین شده با گل با نام بونگا تلور (Bunga Telur) را به نشانه باروری به این زوج هدیه می دهند.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

جغرافیای مالزی

مالزی تقريبا در قلب ناحيه شرق آسيا قرار دارد. مالزی از دو ناحیۀ مجزای شرقي و غربي تشکیل شده است:

• شبه جزیره مالزی( مالزی غربی) که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد شامل 11 استان بوده و پايتخت(کوالالامپور) نيز در اين ناحيه قرار داردو از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب به سنگاپور متصل می‌گردد و چهار پنجم ساکنان مالزی را در خود جای داده است. مالزی شامل سلطان نشینهای جوهور ، کداه ، پاهنگ ، نگری سمبیلان ، کلانتان ، پراک ، سلانگور ، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن تحت ریاست فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور قرار دارد.

•بورنئی مالزی ( مالزی شرقی) که بخش شمالی جزیره بورنئو را اشغال نموده و ضمن داشتن مرز با اندونزی ، تحت حکومت سلطان نشین برونئی قرار دارد. مالزی شرقی شامل 2 استان بوده و شامل ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن می‌باشد.

مالزی با كشورهاي تايلند، اندونزي، سنگاپور، برونئي و فيليپين همسايه می باشد. مالزی در نزديكي خط استوا واقع شده است به همين دليل آب و هواي استوايي بر آن حاكم می باشد و پوشيده از جنگل‌هاي انبوه می باشد.

دو بخش متمایز مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده اند، که هردو بخش دارای منظره بسیار مشابهی از دشتهای مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه‌ها و کوهستانهای جنگلی انبوه پوشیده شده که مرتفع ترین آن، کوه کینابالو به ارتفاع ۴٬۰۹۵ متر بر روی جزیره بورنئی قرار دارد. آب و هوای مالزی، استوایی بوده که مشخصه آن بادهای موسمی سالانه می باشد که (در ماههای آوریل و اکتبر) در جنوب غرب مالزی و (از اکتبر تا فوریه) در شمال غرب می وزد.تانجونگ پی آی، که در ایالت جنوبی جوهور قرار دارد، جنوبی ترین نقطه قاره آسیا می‌باشد.تنگه مالاکا که بین سوماترا و شبه جزیره مالزی قرار دارد که به شکل بحث برانگیزی مهمترین مسیر کشتیرانی جهان محسوب می‌شود.پوتراجایا، مرکز اداری جدید التاسیسی برای دولت فدرال مالزی می باشد که تاحدی در نظر دارد از تراکم فزاینده داخل پایتخت مالزی، کوآلالامپور بکاهد. کوالالامپور به عنوان مقر پارلمان و علاوه برآن مرکز بازرگانی و تجاری کشور ایفا نقش می کند. دیگر شهرهای اصلی آن عبارتند از پنانگ جرج تاون، ایپوه، جوهور باهرو، کوچینگ، کوتاکینابالو، آلوراستار و شهر مالاکا.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

آب و هوای مالزی

بدلیل قرار گرفتن شهر کوالالامپور پایتخت کشور سرسبز مالزی در منطقه استوائی فقط دارای یک فصل بهار بوده و تقریبا 6ماه از سال پر باران و بقیه نیمه باران میباشد . درجه حرارت آن بین 24 تا 32 درجه سانتی گراد میباشد.مالزی دارای آب و هوای مرطوب و استوایی، بدون فصول متمایز, میزان بارندگی 250 تا 400 سانتیمتر در سال می باشد.

مالزی کشوری می باشد کوهستانی و پوشیده از جنگلهای استوایی. آب وهوای مالزی، گرمسیری بوده ، و هوا در تمام مدت سال، گرم و مرطوب می باشد.در سفر به مالزی یکی از یکنواخت‌ ترین آب و هواهای آسیا را تجربه خواهید کرد . احتمالا دو سه روز اول سفر گرما و رطوبت بالا برای شما آزار دهنده خواهد بود، ولی به لذت از مناظر و شهرهای مالزی می ارزد. فصل باران‌های شدید در بخش غربی از شهریور تا آذر و در بخش شرقی از مهر تا اسفند می‌باشد.بهترین زمان سفر به مالزی از لحاظ فرهنگی و تفریحی ماه مبارک رمضان و سال نو چینی می‌باشد. با وجود اکثرییت مسلمان و بودایی این دو زمان یکی از بهترین اوقات برای لذت بردن از فستیوال‌های خرید و تفریح مالزي هستند.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

سیاست و اقتصاد مالزی

سیاست مازی

مالزی یک کشور منتخب سلطنتی با حکومت پادشاهی مشروطه می باشد. این کشور ظاهرا از سوی یک حاکم عالی یا (Yang di-Pertuan Agong) که معمولا از آن به عنوان شاه مالزی یاد می‌شود، اداره می‌گردد.نظام حکومتی در مالزی نسبتا" الگوبرداری از نظام پارلمانی سیستم وست مینیستر ، یا به عبارتی میراث حکومت استعمار بریتانیا می باشد. اما در عمل، بیشتر قدرت در شاخه اجرائی دولت مالزی متمرکز می‌شود تا بخش مقننه آن.

مجلس مالزی شامل یک مجلس نمایندگان (Dewan Rakyat) (یعنی "خانه ملت") و یک مجلس سنا یا (Dewan Negara) (یعنی خانه کشور) می‌باشد. مجلس مالزی ۲۱۹ عضوی نمایندگان از طریق هیئتهای تک عضوی موکلانی انتخاب می‌شوند که اعضای آن برای حداکثر یک دوره ۵ساله برگزیده شده اند. قدرت قانونگذاری بین قانونگذاران فدرال و ایالتی تقسیم می‌شود. تمام ۷۰ سناتور مالزی برای مدت ۳ سال متصدی امور وکالت خود هستند؛که ۲۶نفر از آنها از سوی مجامع ایالتی، ۲ نفر به نمایندگی از منطقه فدرال کوالالامپور، یعنی ۱نفر از حوزه‌های فدرال لابوان و پوتراجایا، و ۴۰نفر باقی نیز توسط شاه منصوب می‌گردند. انتخابات پارلمانی مالزی دست کم یکبار در هر۵ سال برگذار می‌شود، که آخرین انتخابات عمومی آن در مارس ۲۰۰۴ برگذار شده است. سن رای دهندگان باید از ۲۱ به بالا باشد تا بتوانند برای اعضای مجلس نمایندگان و نیز بیشتر ایالات و نیز مجمع قضائی ایالتی رای بدهند. رای دادن در مالزی اجباری نیست.قدرت اجرایی در اختیار کابینه مالزی (هیئت دولت) به ریاست نخست وزیر مالزی می باشد؛ و قانون اساسی مالزی تاکید می‌کند که نخست وزیر مالزی باید عضو مجلس پایین دستی پارلمان مالزی باشد که بنابر نظر حاکم عالی می‌تواند به گروه اکثریت در مجلس مالزی دستور دهد. کابینه از میان اعضای دو مجلس انتخاب می‌گردد و مسئول اداره آن مرجع نیز می‌باشد.

به‌نظر می‌رسد نخست‌وزیر مالزی، عبدالله احمد بدوی (Abdullah Ahmad Badawi) که برای دورۀ ۵ ساله در ماه مارس ۲۰۰۴ انتخاب شده و همچنین رهبر دولت ائتلافی می‌باشد؛ شخصی میانه‌رو و تا اندازه‌ای یک مسلمان آزاداندیش باشد. مجلس مالزی متشکل از دو گروه منتصبین، اعیان، و منتخبین یعنی قشر عادی جامعه می‌باشند.

اقتصاد مالزی

در دهه 50 ميلادي مالزي تدوين برنامه‌هايي درازمدت براي توسعه با نام برنامه‌هاي پنج ساله مالزي را آغاز كرد. نخستين برنامه از اين دست در سال 1955 ميلادي آغاز به كار كرد.اين برنامه‌هاي طي سال‌هاي بعد دوباره بازنگري شدند و سري جديد اين برنامه‌هاي پنج ساله در سال 1965 در مالزی اجرا شدند.مالزي در سال 1971 ميلادي تلاش كرد اقتصاد خود را كه بيشتر به محصولات كشاورزي وابسته بود به اقتصادي توليدي آن هم از نوع صنعتي تبديل كند.مسئولان مالزی با كمك انگليسي‌ها حركتي را آغاز كردند و به جاي اتكا بر نيروي كار داخلي از كشورهاي منطقه نيروي كار جذب كرد كه بيشتر در معادن و زمين‌هاي كشاورزي به كار گرفته مي‌شدند.با سرمايه‌گذاري ژاپني‌ها در صنايع سنگين طي چند سال صادرات به موتور محركه توليد ناخالص داخلي مالزي تبديل شد. مالزي توانست در دهه‌هاي 80 و 90 ميلادي رشد متوسط هفت درصدي توليد ناخالص داخلي را به همراه تورم اندك به دست آورد.اين رشد اقتصادي سريع براي مالزي دردسرهايي نيز به همراه داشت. مهمترين معضل در مالزی كمبود نيروي كار بود كه سبب موج مهاجرت شديد به مالزی شد و نيروي كار غيرقانوني در مالزی افزايش يافت. مالزی در ردۀ بالاترین سازندگان جهانی در ساخت سخت‌افزارهای کامپیوتری، روغن نخل، لاستیک و چوب می‌باشد. چینیان بومی بسیار ثروتمند هستند و اقتصاد مالزی را در دست دارند. هندو‌‌ها از فقیرترین اقشار جامعه‌اند. قدرت سیاسی عمدتاً در دست مالزیایی‌ها می باشد و این عده از تمام اقشار جامعه پرنفوذترند.مالزی یکی از بزرگترین صادرکنندگان قلع در جهان می باشد. با وجود اینکه مالزی بزرگترین تولید کننده کائوچو، روغن پالم ، الوار و قلع دنیا می باشد اما صنایع تولیدی و خدماتی مثل صنعت توریسم به اقتصاد مالزی کمک فراوانی می کنند. صادرات محصولات الکترونیکی یکی از بزرگترین حامیان اقتصادی و از عوامل رشد و توسعه مالزی می باشد.

مالزی جزو محدود کشورهای آسیائی می باشد که دارای صنعت ماشین سازی داخلی می باشد. ثبات اقتصادی و سیاسی مالزی باعث علاقه مند شدن سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در مالزی شده است.

سیستم حمل و نقل مالزی

مالزی جاده‌های بزرگی دارد که تمامی شهرهای مالزی و نقاط اصلی را در ساحل غربی شبه جزیره مالزی به هم متصل می‌کند. طول کل شبکه بزرگراهی مالزی سیستم آزادراهی مالزی بالغ بر ۱۱۹۲کیلومتر (۷۴۰مایل) می باشد. این شبکه تمامی شهرهای مالزی و مراکز اصلی همچون دره کلانگ، جوهور باهرو و پنانگ را به دیگر نقاط ارتباط می‌دهد. بزرگراه اصلی مالزی ، بزرگراه شمال- جنوب به ترتیب از نقاط شمالی و جنوبی بوکیت کایوهیتام و جوهورباهرو در شبه جزیره مالزی امتداد می‌یابد. این بزرگراه بخشی از شبکه بزرگراهی آسیا می باشد که تایلند و سنگاپور را نیز به هم متصل می نماید.جاده‌های شرق مالزی و ساحل شرقی شبه جزیره مالزی هنوز بالنسبه توسعه نیافته هستند. آنها از جاده‌های پرپیچ و خم در نواحی کوهستانی تشکیل شده اند و تعدادی از آنها هنوز آسفالت نشده و شنی هستند. این موجب استفاده دائمی از رودخانه‌ها به عنوان روش اصلی ترابری برای ساکنان داخلی مالزی می‌شود.سرویس قطار در غرب مالزی از طریق خط آهن مالایاییKeretapi Tanah Melayu انجام می‌گیرد و خطوط گسترده‌ای دارد که تمام نواحی و شهرهای مالزی و از جمله سنگاپور، را به یکدیگر ارتباط می‌دهد. خط آهن کوتاهی در ساباه وجود دارد که راه آهن بورنئوی شمالی آن را به منظور حمل و نقل عمدتا" کرایه‌ای اداراه می‌کند.

بنادر دریایی Tanjong Kidurong, Kota Kinabalu, Kuching, Kuantan, Pasir Gudang, Tanjung Pelepas, Penang, Port Klang, Sandakan و Tawau وجود دارند.

همچنین فرودگاه‌هایی در رده جهانی وجود دارند مثل فرودگاه بین المللی کوآلالامپور در سپانگ، فرودگاه بین المللی بایان لپاز در پنانگ و فرودگاه بین المللی کوچینگ و فرودگاه بین المللی لنگکاوی که حرکت به سوی مقاصد بین المللی و داخلی و نیز مسیرهای هوایی کوتاه داخلی در نواحی روستایی ساباه و ساراواک در آن انجام می‌گیرد. مالزی موطن کم هزینه ترین سیستم حمل بار، خطوط هوائی آسیا در منطقه می باشد. فرودگاه کوآلالامپور می باشد به عنوان یک مرکز پروازی نواحی آسیای جنوب شرق و چین را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

مترو كوالالامپور پايتخت مالزي داراي 6 خط می باشد و توسط 4 اپراتور اداره مي‌شود و شامل انواع مختلف حمل‌و‌نقل ريلي سبك، مونوريل و قطار حومه می باشد.خطوط ريلي داخل شهر و اكسپرس فرودگاه جزو سيستم‌هاي مترو نيستند.خط كلاناجايا مهم‌ترين خط مترو در مالزي می باشد كه 170.000 مسافر را در طول روز و بيش از 350.000 نفر را در ايام خاص مانند روز ملي و جشن سال نو انتقال مي‌دهد.اين خط با 29 كيلومتر طول بعد از خط اسكاي‌ترن ونكوور كانادا و ليل فرانسهسومين خط طولاني تمام اتوماتيك بدون راننده در جهان می باشد. خط آمپانگ با طول 27 كيلومتر و 29 ايستگاه دومين خط مهم كوالالامپور می باشد كه از جنوب به شمال امتداد دارد. مسافران با كارت هوشمند و كارت ماهانه مي‌توانند از امكانات مترو استفاده نمايند.هزينه سفر با قطار حومه بسيار بالاست. فاصله ميان فرودگاه بين‌المللي با مركز شهر را مي‌توان در 28 دقيقه توسط خط اكسپرس فرودگاه، با سرعت 160 كيلومتر در ساعت طي كرد. به اين زمان بايد20-15 دقيقه انتظار در ايستگاه فرودگاه را نيز اضافه كرد.براي جابه‌جايي مسافران در شهر از سيستم مونوريل استفاده مي‌شود. مونوريل به طول 8.6 كيلومتر و 11 ايستگاه، روزانه به تردد 45.00 نفر كمك مي‌كند. امكان پرداخت نقدي يا استفاده از كارت هوشمند در مونوريل وجود دارد.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

ارتباطات در مالزی

خدمات مخابراتی درون شهری عمدتا" از طریق پست رادیوئی مایکرو ویو برای شبه جزیره مالزی فراهم می‌شود. مخابرات بین المللی به وسیله کابلهای زیر دریایی و ماهواره انجام می‌گیرد. یکی از بزرگترین و مهمترین شرکتهای مخابراتی در مالزی، تلکام مالژیا برهاد (TM) می باشد که تولیدات و خدماتی را برای خطوط ثابت ، و موبایل و نیز خدمات دسترسی شماره گیری و پهنای باند اینترنتی را ارائه می نماید. این شرکت تقریبا" دارای خدمات انحصاری خطوط ثابت تلفنی در کشور می‌باشد.

در حال حاضر شرکت های سل کام (Celcom) , مکسیس (Maxis) و دی جی (DiGi) بیشترین سهم در ارائه خدمات تلفن همراه این کشور را دارا می‌باشند.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

مذهب در مالزی

مالزی یک جامعه چند مذهبی می باشد، و اسلام دین رسمی این کشور می‌باشد. اگرچه قانون اساسی مالزی از لحاظ نظری آزادی مذهبی را تضمین می‌کند، در عمل، این وضعیت چندان هم ساده نیست اغلب غیر مسلمانان در فعالیتهای خود همچون احداث ساختمانهای مذهبی با محدودیتهایی روبرو هستند. ضمنا"، مسلمانان خود را نسبت به اطاعت از تصمیمات احکام شریعت ملزم می‌دانند. به عنوان یک مسئله قانونی هنوز کاملا" مشخص نشده که آیا مسلمانان آزادانه از احکام اسلام پیروی می‌کنند یا خیر. در برخی از موقعیتها، دادگاه‌های مالزی حق آزادی انتخاب مذهب را برای فرد حتی زمانی که از دین اسلام برگشته، نادیده گرفته اند. (همچون یوشع جمال الدین در برابر موضع وزارت کشور در دهه ۱۹۸۰)

در کل، هرکسی که می خواهد از دین اسلام برگردد باید بطور قانونی اظهار نماید، اما این امر هنوز توسط دادگاه‌های داخلی مالزی به رسمیت شناخته نشده است. گفته می‌شود هرکسی می‌تواند ارتداد خود را به یک دادگاه شریعت اظهار کند، اما کلا" دادگاه چنین مجوزی را به وی نمی‌دهد.مردم مالزی شخصا" به اعتقادات مذهبی یکدیگر احترام می گذارند، و عمدتا" مشکلات مذهبی داخلی از جهت سیاسی به وجود می‌آید.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

جاذبه‌های گردشگری مالزی

صنعت توریسم در مالزی رونق فراوانی داشته و سالانه میلیونها توریست از مالزی بازدید می کنند. به همین دلیل خدمات برای خارجی ها در شهرهای بزرگ مالزی و بخصوص کوالالامپور کاملا در دسترس می باشد.

شبه جزیره مالزی به دلیل داشتن سواحل متعدد و متفاوت در نقاط مختلفش , یکی از بزرگترین ومهمترین مکانهای غواصی در دنیا محسوب می‌شود. محدوده ساراواک در مالزی به دلیل داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی ها از زیباترین جاذبه‌های مالزی به شمار می‌رود.

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقمند به طبیعت ارائه می‌کند. تامان نگارایا جنگل ملی مالزی از قدیمی ترین جنگلهای جهان به شمار می‌رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی , دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می‌باشند که از آن جمله عبارتند از : جزیره پرهنتیان , جزیره ردانگ, جزیره تیومان و ...

برج‌های دوقلوی پتروناس در مالزی که متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی می‌باشند در حال حاضر بلندترین برجهای دوقلوی جهان می‌باشند که یکی از مکانهای توریستی شهر کوالالامپور را بوجود آورده اند.

مجسمهٔ ایستادهٔ بودا در باتو کیو (کوالالامپور) بلندترین مجسمهٔ ایستاده دنیمی باشد که همه روزه تعداد زیادی از توریست ها در مالزی از آن دیدن می‌کنند.

پارک پرنده ها واقع در شهر کوالالامپور نیز بزرگترین باغ پرنده‌های روباز در دنیامی باشد.

بلندیهای گنتینگ و مجموعه هتلها و رستورانها به همراه تنها کازینو موجود در مالزی در فاصله کمی از کوالالامپور نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگران در مالزی می‌باشد. بازارهای محلی و فروشگاههای بسیار بزرگ داخل شهر کوالالامپور نیز شاید یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر برای عده‌ای از گردشگران در مالزی میباشد.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

مناسبات ایران و مالزی

از سال 1354 روابط سیاسی ایران و مالزی آغاز شد. در سال 1361 سفارت ایران در مالزی افتتاح شده است. در مورد مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و مالزی ، آمار و گزارشات روند رو به رشدی را نشان می دهد . به گونه ای که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور از 150 میلیون دلار در سال 1998 به 234 میلیون دلار در سال 2000 رسید .

محصولات صادراتی عمده مالزی عبارتند از: لوازم الکترونیکی، مواد شیمیائی، ماشین آلات ، محصولات چوبی منسوجات، تجهیزات علمی و نوری ، فرآورده های غذایی ، لاستیک ، محصولات آهنی و فولادی، کاغذ و لوله ، کود شیمیائی و مواد معدنی ، نفت و گاز، روغن نخل ، روغن نباتی.

واردات عمده ایران از مالزی شامل لاستیک، ‌مواد شیمیائی، نفت و مارگارین، ‌پلی پروپلین، نخ، روغن نارگیل، ‌کاغذ و مقوا، پودر کاکائو، ‌آهن و فولاد نورد و قطعات اتومبیل می باشد و صادرات ایران به مالزی شامل نفت و فرآورده های نفتی، پروپان و بوتان مایع، الکل و فنل، فرش، پسته، خرما، سنگ های تزئینی و صنایع دستی می باشد .

ایران پس از امارات متحده عربی و عربستان سعودی سومین شریک تجاری مالزی در خاورمیانه و خلیج فارس می باشد.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

تحصیلات در مالزی

دوره های تحصیلی در مالزی شباهت زیادی با تحصیلات در ایران دارد و این موضوع باعث شده می باشد تا بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان شاغل به تحصیل در داخل کشور، به جهت دستیابی به مدارج عالی، کشور مالزی را جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایند.امکان تحصیل در مالزی از دوره پیش دبستانی برای تمامی افراد در دسترس می باشد، لذا بسیاری از خانواده های ایرانی به همراه فرزندان خود در این کشور حضور دارند. شایان ذکر می باشد مدارس فارسی زبان نیز در مالزی در حال فعالیت می باشند.

آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور مالزی، تور سنگاپور، تور پنانگ، تور لنکاوی، تور مالزی ارزان، قیمت تورمالزی، تور مالزی تخصص ماست.

غار مولو مالزی

مولو غار در پارک ملی گونونگ مولو در جزیره بورنئو مالزی واقع شده است. این پارک شامل غارها باور نکردنی و تشکل های کارست در یک محیط جنگل انبوه استوایی کوهستانی. در یکی از غارهای زیرزمینی بزرگترین اتاق غار در جهان اتاق به نام ساراواک پیدا شده است است. گفته شده است که این اتاق آنقدر بزرگ است که می تواند در حدود 40 747s بوئینگ بدون تداخل بالها جای میگیرند دارایی تعداد عظیم از خفاش ها ودر نزدیکی خروج گوزنها غار تقریبا هر شب در جستجوی غذا در خروج دیدنی و جذاب هستند.

جزایر پرهنتیان مالزی

واقع در سواحل شمال شرقی مالزی نه چندان دور از مرز تایلند جزایر پرهنتیان هستند که تنها با رفتن میتوانید معنی زیبای واقعیه این سواحل را به خوبی احساس کنید. این سواحل جزو زیبا ترین سواحل جهان و غواصان بزرگ با مقدار زیادی از محل اقامت ارزان است. دو جزیره اصلی هستند Perhentian بسار ("بزرگ Perhentian") و Perhentian Kecil ( "Perhentian کوچک"). هر دو جزایر سواحل شنی سفید نخل حاشیه و دریا آبی فیروزه ای دارند.

برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

برجهای دوقلوی پتروناس در کوالالامپور بلندترین ساختمان در جهان، قبل از اینکه در سال 2004 توسط تایپه 101. پیشی گرفته شد است با این حال، هنوز هم برج بلندترین ساختمان دوقلو در جهان می باشد. برج 88 طبقه که تا حد زیادی از مواد ساخته این برج بتن مسلح، با نمای فولاد و طراحی شبیه به نقوش شیشه موجود در هنر اسلامی، بازتابی از دین اسلام در مالزی. برجهای دوقلوی پتروناس از ویژگی های یک پل آسمان بین دو برج در 41 و 42 طبقه است.

جزیره Pulau Tioman مالزی

Tioman یک جزیره کوچک واقع در سواحل شرق از شبه جزیره مالزی است. در 1970s، مجله تایم به Tioman به عنوان یکی از زیبا ترین جزیره جهان انتخاب شده است. گردشگران از آن زمان مانند یک طعم یا مزه از بهشت ازاو یاد و دیدن میکنند. این جزیره باتعداد متعددی صخره های مرجانی سفید احاطه شده، و آن را به یک پناهگاه برای غواصان تبدیل کرده. آخرین بازدید تعداد روستاییان در خارج از موسمی (نوامبر تا فوریه)، اما به Tioman می توان تقریبا در زمان های دیگر را ترک کردند.

ارتفاعات کامرون در مالزی

ارتفاعات کامرون یکی از گسترده ترین تپه های مالزی است، برای اولین بار توسط انگلیسی ها در 1920s توسعه یافته است. جمعیت بیش از 34،000 نفر متشکل از مالایی، چینی، هندی و دیگر گروه های قومی. ارتفاعات کامرون برای مسیرهای پیاده روی مشهور است. مزارع چای و بازدید کنندگان آن شناخته شده است می توانید چند "کارخانه چای" نیز اونجا مشاهده کنید.